31 januari 2010

Julkort hela året v 5 tillika bidrag tilll skisstävling hos Cards of Maria´s

Här kommer vecka 5´s julkort upp på webben. Det är riktigt roligt det här måste jag säga. Jag letar utmaningar till varje kort. De tar tid att hitta visserligen men jag tycker om att skapa efter skisser eller lifta en annans Lo eller kort. Snart har jag lärt men vart alla utmaningar som faller mej på läppen finns. Denna skiss kommer från Cards of Maria´s.
~
Materiallista:
~
Mönstrat papper
Webster´s Pages Your Life ”Sleighbelle”
~
Enfärgat papper
Rött
Brunt
~
Stämpel
Magnolias Hus och tomte
Clearstamps You Do God Jul
Eget sigill från Inkywings
~
Övrigt: Blommor, rosor, brads, garn, glitterlim, chalk och Gelly roll penna färg 700 (bara glitter), vit penna, rhinestones, charms, svart scrappers floss, Liquid appligué (snö), diamond glaze.
~
~
Tomten har snö på sina skor.
~
~
En hög med blommor dekorerade med chalks, glitterlim, glitterpenna, rhinestones, lurvgarn och grön sträng från rosorna.
~
~
Insidan på kortet. Papperna kommer igen från utsidan. Jag har skurit ut en del av blomsterslingan nere till vänster för att kunna lägga den uppe på det röda papperet.
~
~
Spillbitar till baksidan. Kronan på verket - mitt sigill!
~
~
Nu börjar en ny månad med nya fräscha utmaningar att leta upp på bloggar nära dej! Dessutom är det en månad närmare sommaren. *me like*
~
Kramisar från Clary
~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar