31 januari 2010

Färgkarta till mina distress ink´s

I går kväll (ja ok natt då) gjorde jag en färgkarta till mina distresser som jag har hemma. Jag använde mej av färdiga tags som egentligen är prislappar med en tråd på att sätta på en vara. På dessa tags stämplade jag med en stämpel. Det är en mycket tidig magnolia som jag har använt. Den heter "Sittande Tilda" och den är sedan 2003. Hon är faktiskt en av de första stämplar som jag köpte. Jag använde mej av henne på alla färger som jag har. Sedan "sotade" jag kantarna med samma dyna och alla färger fick var sin möbeltass så att jag inte skulle blanda färgerna. Sedan skrev jag färgens namn på tagen. Jag sorterade dem i någorlunda färgskala och satte sedan en tråd genom högen. Klart!
~
~
Närbild på första raden.
~
~
Visst blev det vackert!!!!!!!!
Mycket enkelt att se om just den eller den färgen passar ihop med det eller det papperet.
Perfekt!!!!!!
~
~
Ha en bra kväll!
~
Kramis Clary
~

3 kommentarer:

  1. Fiffigt! Det blev jättefint.
    MVH Anna Bergquist

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, kommer att ta efter.
    Hälsningar
    Kerstin

    SvaraRadera