05 juni 2009

Här kommer studentkorten - äntligen

Nu kan jag visa studentkorten med gott samvete eftersom beställarna har gett bort korten i dag. Jag fick en beställning till en kille som heter Jim och en tjej som heter Sara. Som tur var hade jag handlat Maja Designs studentpapper på syfestivalen så jag hade bra material hemma. Dessa kort var himla skojiga att göra. Jag gjorde samma upplägg på dem men "tvärt om" så att säga och en tjejigare och en killigare variant. Namnen är utskuren med min Craft robo så är även etiketten med "student" på. Datumet och Student är utskrivna på min (förnärvarande jättekrånglande) laserskrivare. Stämplarna från hÄnglar är målade med mina faber castell polycromos.
-
Så här blev Jims.
-
-
Köpte en burk med Prima blommor på syfestivalen som kom till pass. Pärflossen är perfekt att göra en hängning till QKs tags eftersom de går genom upphängningshålet. Dekorativt är det med.
-
-
Här är insidan som beställaren får skriva sin personliga hälsning på.
-
-
Bomärket mitt nedan.
-
-
Här kommer Saras kort.
-
-
Lite mera blingade blommor än på Jims.
-
-
Blommor i två lager och en ros längst upp med lite lurvgarn mellan.
-
-
Insidan
-
-
Mitt lilla bomärke
-
Jag har faktiskt sålt (med dessa två) åtta kort de senaste två veckorna. Hade gjort fyra morsdagskort som har varit runt på några olika marknader med en granne till mamma. Med dem var även två till kort som inte direkt var till morsdag utan mera grattis. Bara ett blev sålt. Då tog jag korten till skolan där jag jobbar och alla fem blev sålda på en förmiddag. Roligt. Ska lägga upp bilder på dessa kort också så småningom.
-
Trevlig fredagkväll önskar jag er, då är helgen som bäst! Det mesta är kvar av den.
-
Kramis Clary

1 kommentar:

  1. Fina alster som vanligt. Jag har vunnit en tänvling med ett morsdagskort hos House of Inspiration!! Kramis Petra

    SvaraRadera