26 maj 2012

Hur jag gjorde mina MAT - ATC-kort

Jag fotade medan jag gjorde mina ATC-kort med mat på (iallafall efterrätten).
Det första jag gjorde var att skriva ut tre rektanglar på fotokartong.
Rektanglarna är lite mindre än vanlig ATC-storlek.
*
Sedan maskar jag ihop olika motiv som jag ville ha. Det som är överst ska stämplas först. Man använder även en hel del Postitlappar eftersom man stämplar, klipper ut och täcker det man har stämplat och sedan inte vill ha mera stämplar på. Här var det mycket stämpla och klippa för alla jordgubbar var en egen stämpel.
*
När jag stämplat och täkt allt med postitlappar sprejade jag med olika mister. Jag gjorde även ringar av en lämplig liten kork.
På den högra nedan har jag börjat att täcka av alla postitlappar.
Alltid lika spännande!
*

*
Nu är alla postitlappar borta och jordgubbarna har börjat få lite färg.
Jag använde twinklings.

*
Det var inte så lätt att täcka med lagom mycket svart på löven.
*

*
De blev ännu starkare så att det ska bli kontraster på kortet.
*

*
Nu är de nästan färdigmålade och väntar på att skäras ut och få en svart bakgrund och en baksida med alla uppgifter på.
*
Färdig med glaze och allt!
*

*
Scrappa lugnt!
*
Clary
Posted by Picasa

1 kommentar: