29 juni 2012

Två stycken dopkort på beställning

Jag fick den äran att göra dopkort till en mormor och en moster för att ge till sitt barnbarn/systerson på midsommardagen.
Det första kortet skulle gå i turkos, vitt och svart.
Mönsterpapperet kommer från Maja Designs Vintage Summer Basics serie "1935".
Cardstocken var i svart, vitt och turkos.
Stämplarna och diesen är från Magnolia.
Stämplarna är målade med Tim Holtz distress markers.
*

*
Namnet på dopbarnet har jag satt på vägskylten med små bokstäver som heter Tenny Alpha "Black Round".
Bokstäverna har sedan fått ett lager med lack.
*

*
Dopdatumet sitter i flaggorna på slottet och är bokstäver som heter Tiny Alpha Stickers "White".
*

*
Dikten på vänster sida har jag hittat på nätet. Den är så bra tycker jag.
Bakom hälsningen på höger sida finns en tag.
*

*
Mitt sigill
*

*
Kort nummer två skulle gå i lime, turkos och grönt.
Mönsterpapperna kommer från Cotton Tail och heter "Seedlings" och "Thicket".
Cardstocken var i lime, turkos och grönt.
Även här är diesen och stämplarna från Magnolia.
Stämplarna är målade med Faber Castells Polychromos-pennorna.
*

*
På vimplarna har jag satt bokstäverna DOP och vilket datum tilldragelsen sker.
*

*
NILS och LENNART har fått lack och en vacker halvpärla på sig.
*

*
På insidan finns en personlig dikt och hälsning.
*

*
Mitt sigill
*

*
Här har jag lagt korten bredvid varandra.
De är lite lika i färgen men ändå så olika.
Tack för att jag fick göra korten till den fina lilla killen!
*

Scrappiga hälsningar
Clary
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar