22 maj 2012

Dopkort på beställning

Jag fick en beställning av en kollega till Jon. Det var till ett barnbarn på hennes dopdag!
*
Med detta kort deltager jag i Mollys scrapbookings månadstävling för alla denna månad! Blev inspirerad av vägvisaren och att använda den till att sätta dopnamnen på.
*
Använde olika stämplar från Magnolia och även papperen är därifrån. Jag är helt enkelt barnsligt förtjust i Magnolias produkter.
*
*

*
Tjejen och vägskylten med dopbarnets namn på är målad med Fabercastells polychromos och slottet är målat på akvarellpapper och med Distressmarkers. Roligt med de olika strukturerna tycker jag.
*

*
Lite magnola dies fanns det plats för också! Kul idé med namnen på skylten tycker jag. Bokstäverna har fått en omgång lack.

*
Insidan med en annan litet Tilda med blomma. Målad med distress markers.
*

*
Tagen bakom skylten kan man dra upp. Där kan man skriva den "hemliga" hälsningen!
*

*
Baksidan med sigill på.
*

*
Ser du dopdatumet?

*
Mycket lack och glitterlim blev det innan jag var "nöjd". Det måste ju glittra lite när det är dop för en liten prinsessa!
*
Scrappiga kramar Clary
Posted by Picasa

10 kommentarer:

  1. Vilket underbart kort och vilket otroligt tålamod du måste ha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Andrea!
      Jo tålamod finns det massor av! =)

      Radera
  2. Ljuvligt kort! Vilket jobb du har lagt ner. Så snyggt du har satt namnen. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pysselfröken!

      Trevlig att du tycker om mitt kort!

      Radera
  3. Så dyktig du er!!:) Vakkert kort:)

    SvaraRadera
  4. Vilket vackert kort!! Kul att du ville vara med! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Cattis!

      Ja det passade in bra i tävligen!

      Radera
  5. Otroligt vackert kort!
    Hur går man tillväga om man vill beställa ett kort från dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda!

      Tack så mycket!
      Maila mej lite information så får vi se vad vi kommer fram till.
      clary.ohlund@bredband.net

      Clary

      Radera