07 mars 2010

Grattiskort tillika bidrag till skissutmaning hos fruarna Lilja

Nu har jag gjort mitt första stafllikort och jag gillade det skarpt. Ett stafllikort står av sig själv när man fäller ut det. Jag har gjort det utifrån denna skiss som jag hittade hos de superduktiga Fruarna Lilja.
~
~
Materiallista: Grattis Renée 30 år
~
Mönstrat papper
Glitz Design Audrey Script
~
Enfärgat papper
Två olika rosa, vitt
~
Stämpel
Faerie Song Art Stamps från scraphuset
Magnolias banderoll, champagne, champagneglas
~
Övrigt:
Grattis och Renee utskrivet från datorn, Rosor, Blommor, rhinestones, glitterlim, Diamond Glaze, organzaband, vit penna, pärlfloss, hjärtband, tyll
~ ~
Bara framsidan på kortet som det ser ut när det är ihopviket.
~
~
Namnet skrev jag ut med fonten Tacobar, klippte ut det och monterade bokstäverna en och en på distanskuddar. Sedan satte jag på glaze på varje bokstav. Där det skulle vara en appostrof klämde jag ner en rhinestone.
~
~
Magnolias champangeflaska och glas med en massa bubbel i. Här är det massor med glaze, två omgångar faktiskt.
~
~
Blommorna och rosorna har jag monterat på en bit tyll, sedan har jag tillfört hjärtband, kvistar, pärlfloss och en hel del glitterlim.
~
~
Det övre kortet gick att lyfta på. Där under hittade man en ficka.
~
~
Här är kortet i profil. Hälsningen på delen som ligger mot bordet har jag monterat på distanskuddar för att ha det som stopp till själva kortet.
~
~
Mitt lilla bomärke.
~


~
Kramisar Clary
~

5 kommentarer:

  1. Du gör alltid så himla fina saker. Vilket roligt och fint kort. Måste nog testa att göra ett sånt jag med!

    Snart är det scraphelg!!!!!

    SvaraRadera
  2. Jättefint, Clary! Så rar änglastämpel, och så fint dekorerat!

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fint kort Clary!
    Jag har fått massor med tips och inspiration när jag har kollat runt här och bland länkar.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Vilket fint kort du har gjort med så fina färger.
    Mvh Anna

    SvaraRadera
  5. Åh så fint kort, trots att jag vanligtvis har svårt för _för_ mycket rosa ;) Du har fått en fin balans i färgerna tror jag. Läckert :)

    SvaraRadera