01 mars 2010

ATC - sommarlängtan

~
Jag måste visa mina ATC-kort som jag gjorde till Scrapträffen i Härnösand förr-förra helgen. Vi skulle använda oss av distresser och tekniker som Elisabeth visade på vår förra träff. Det var mycket roligt att göra - man vet aldrig riktigt hur resultatet ska bli ändå lyckades jag ganska så bra med att göra par av mina kort. Jag är ju hopplös för jag vill ha kvar en uppsättning av dem jag gör varje gång. En uppsättning byter jag bort.
~
ATC-kort är scrapparnas samlarbilder. Man kan förvara dem i samma plastfickor som barnen samlar pokemon- eller hockeybilder i. Korten är till för att bytas - inte säljas.
~
På varje scrapträff i Härnösand sedan ett år tillbaka har vi bytt ATC-kort och varje gång med ett tema eller som denna gång teknik. Jättekul verkligen! Rekommenderas till andra som träffas och scrappar tillsammans!
~
Materiallista:
Albumblad, distresser, sträng i guld och rött, röd glaspärla, stämplar "Stampendous - butterflies" + blomman "clusters" från Penny Black till övre korten, "Bo Bunnys - Tampon Claire" och en swirls från magnolia på nedre korten, massor av olika stickles.
~
~
Den stora fjärilen på det blå kortet och fjärilen på det röda kortet håller på att lyfta. Jag har använt en skalpell och lossat vingarn från kortet. På det blå hade jag stämplat en likadan fjäril på ett annat papper som jag placerade under de svävande vingarna. Under den röda fjärilen har jag röd bakgrund på kortet så där behövdes inte någon tvilling.
~
Kropparna till fjärilarna har jag snurrat ihop av sträng för att få en 3-D effekt.
~
~
Titeln på korten är sommarlängtan - för nu längtar jag verkligen efter våren och sommaren. Jag längtar till alla blommorna, lukterna och friheten utan lager på lager av tjocka kläder!!!!!
I dag är det den 1 mars - vi är på väg åt rätt håll!
~
Kramar Clary
~

1 kommentar:

  1. Ja dom vart jätte fina. Tur är att jag fick det ena kortet.// Kram Lotta

    SvaraRadera