14 mars 2010

Julkort hela året v 9 tillika bidrag till en skissutmaning hos Mojomonday

Här kommer ännu ett julkort efter en skiss hos Mojo Monday! Denna gång har jag gjort ett utan någon figur utan jag har lekt fram motivet med distresser vilket är SÅ kul!!!
~
Materiallista julkort v 9
~
Mönstrat papper
Kaiser scrapbook “winger wonderland”
Inkido ”julprick röd”
Panduro Texted papers ”Christmas collection”
~
Enfärgat papper
Albumblad, rött
~
Stämpel
Popcorn Julkramar
Inkidos ”Stor kram……”
Eget sigill från Inkywings
Kaiser scrapbook clear stamps ”Flourishes”
~
Övrigt:
Blommor, blad, garn, rhinestones, knyppelgarn, glitterlim, diamond glaze, organzaband, charms, stäng, tyll.
~
~
Närstudie av blommorna på kortet. De vilar på ett lager med olikformade tyllbitar i vitt, ett blad och band. Charmsen är monterade med guldfärgat knyppelgarn.
~
~
Insidan är gjord i samma stil som utsidan.
~
~
Mitt bomärke.
~
~
Det var julkort nummer nio för i år.
~
Nu ser jag fram emot nästa helg då det är STOR scrapträff i Örnsköldsvik hos Highcoastscrap. Det blir minst 100 scrappare, korttillverkare och pärlare på samma ställe. Så fantastiskt roligt. Detta blir gång nummer fyra för mej på dessa härliga träffar.
~
Ha en bra vecka!
~
Kramis Clary
~

1 kommentar:

  1. Härligt att se att det inte bara är jag som funderar på julkort denna årstiden. Jag har inte gjort några än men funderar på några tags.

    SvaraRadera