08 juni 2009

Korten jag har sålt + ett som jag har kvar

Här kommer korten som jag har sålt den senaste tiden.
-
Dessa två morsdagskorten gjorde jag parallellt och ändå blev de inte direkt lika. Jag gillar snörningen mellan bradsen extra mycket.
-
-
Här är en ljusare upplaga av kortet ovan.
-
-
På de två korten nedan har jag använt symaskinen till vissa detaljer, jag sydde med brodertråd för symaskin. Jag har inte sytt på kort förut men det är något jag rekommenderar för det var skojigt.
-
-
Världens bästa mamma sigillet har jag gjort i word och sedan skrivit ut det på mönstrat papper.
-
-
Detta kort gjorde jag "bara" i en upplaga. Det kom till för att jag var så sugen på att måla just den här stämpeln och jag gick till min samling av månadspaket från skapa hobby för att se vilka papper jag var sugen på att använda. Därigenom kom färgerna till. Det blev ett mysigt kort tycker jag. Jag är extra mallig över vingarna som jag fick att gnistra i många färger.
-
-
Dessa två kort nedan kom till på precis samma sätt. Jag har en stämpel. Hmmm hur ska jag måla den. Jag kollar mina månadspaket. I just detta paket föll jag för det randiga bakom tjejen och utgick från det. På de tomma tagsen kan hon som köpte kortet skiva ett datum, en ålder eller kanske ett namn.
-
-
Detta kort (nedan) har jag faktiskt kvar här hemma. Det blev så sött så jag har inte hjärta att sälja det, inte ännu iallafall. Det står på mitt pysselbord på ett sånt där litet staffli och jag sitter och tittar på det ibland.
-

-
Om du är nyfiken på vad jag har använt för material så är det bara att höra av sig med en fråga. Det är roligt att hjälpa till.
-
Kramis från Clary

2 kommentarer:

  1. Vet du jag har varit in flera gånger hit och kollat på korten, och dom är ju såå sööööta !! Och jag förstår varför du har kvar det nedersta kortet (än). Du ja måste ju få lära mej mer av dig, det är ju bara så.

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig! Jätte fina. Vi ses till hösten // Lotta Härnösand

    SvaraRadera