16 januari 2010

Etikett till en flaska

Jag fick i uppdrag av min kära sambo att skapa en etikett till en flaska som han skulle ge bort. I flaskan skulle det vara brun alkoholhaltig vätska med åldern inne. =). Texten har han själv hittat på så även färgsättningen, resten var mitt jobb. Jag använde Spellbinders nestabilitues "Labels Four" för att trycka ut etiketten, både den stora och den lilla. Texten skrev jag ut på datorn. Det blev en söt etikett tycker jag.
~
Här kommer materiallistan:
~
Möntrat papper
K & Company
~
Enfärgat papper
Gulbrunt
~
Övrigt: rosor, blomma, blad, halvpärlor, lurvgarn, glitterlim, band, chalk och Gelly roll penna färg 700 (bara glitter)
~
~
Här ser man hela etiketten. Lurvgarnet fäste jag med gluedots en bit in på tagen sedan satte jag distanskuddar (2mm) längs kanten och sedan lim för att fästa ihop allt innan jag fäste den på den stora tagen.
~
~
Flaskan i profil
~
~
Så här ser flaskan ut i sin helhet. För att jämföra storlek brukar man sätta en tändsticksask men alla scrapmänniskor brukar veta hur stor en Chalkdyna är så det är en bra jämförelse i detta sammanhang tycker jag. Liten men naggande god blev flaskan med etiketten tycker jag. Den blev förpackad i cellofanpåse med ett band som ihopsättning innan överlämnades.
~
~
Kramis Clary
~

2 kommentarer:

  1. Helt underbar etikett.
    Kommer att ta efter nästa gång det är tid att överlämna en flaska.
    igår överlämnade jag en till min bror 60år-present.
    Tack för ideen.

    SvaraRadera
  2. Du är för duktig, den är så söt..!!!

    SvaraRadera