29 januari 2010

Grattiskort tillika bidrag till scraphusets januariutmaning

Jag hann med ett bidrag till Scraphusets januariutmaning som är en liftutmaning. Det blev ett grattiskort till en vän som fyller år i januari. Jag använde mej av upplägget på ursprungs-LO´n.
~
Materiallista:
~
Mönstrat papper
Maja design – Mina vänner ”Ulrika 1” och ”Ulrika 2”
~
Enfärgat papper
Gulbrunt
svart
Oh-film
~
Stämpel
Sarah Kay
Eget sigill från Inkywings
Inkido ”Stora kramar….”
~
Övrigt: Rosor, brads, garn, glitterlim, chalk och Gelly roll penna färg 700 (bara glitter), vit penna
~
~
Närstudie av Sara Kay stämpeln målad med Faber Castells polychromos.
~
~
Gluedots är bra till en hel del tycker jag. När jag fäste bandet mot kortet använde jag mej av en stor gluedot och sedan lim för att fästa blommorna och de gröna strängarna. Så har de även fått en tusch av glitterlim.
~
~
Insidan på kortet med Inkidos stämpel och runt glitterlim.
~
~
Baksidan med tre olika papper, garn samt min sigillstämpel från Inkywing.
~

~
Ja det blev ett grattiskort bland julkorten. Nu ska jag återgå till ordningen och fotsätta på det julkortet som snart måste vara klart.
~
Kramis Clary
~

2 kommentarer:

  1. Hej, hej Clary!
    Förstår inte varför jag inte kikat in tidigare till dig - himmel så fina kort o andra alster du gör o visar upp här inne! *imponerad*
    Det är alltid lika roligt att se att du o mamma är anmälda till pysselträffarna - ni är riktiga glädjespridare båda två :)
    Kram på er o vi ses snart igen!
    //Helena i Övik

    SvaraRadera
  2. hej hopp
    Jättekul att du (och din mamma också ) dyker upp i mars. Ser att du som vanligt gör dina fina välgjorda kort. Är lite avundsjuk på dig som har den fina "kviststansen"..:)
    syna snart
    kram Monica i MOliden

    SvaraRadera