23 januari 2010

Julkort hela året v 4 tillika bidrag tilll skisstävling hos Dutchdare cardchallenges

Denna vecka blev det ett blått julkort. Jag har gjort det efter en skiss hos Dutchdare cardchallenges. De har skisser som man kan ta två veckor på sig att jobba med. Här kommer materiallistan.
~
Materiallista
~
Mönstrat papper
Inkido – ”gran blå” och ”24:12 blå”
~
Enfärgat papper
Blått
Vitt
~
Stämpel
Magnolia 2009
Eget sigill från Inkywings
You Dos clearstamps God Jul
~
Övrigt:
Bollfrans, pinekvistar, tyll, rosor, chalk, lurvgarn, glitterlim, pärlfloss
~
~
Jag har använt tre olika sorters rosor till dekoration, även tyll, pärlfloss, grön sträng från blommorna, chalk, pinekvistar i vitt och glitterlim.
~
~
Söt som få lilla Edward! Här ser man massor med glitterlim på vingarna och även i håret.
~
~
Insidan på kortet. Satte lilla papperet lite snett åt ena sidan så att snöflingan uppe till vänster skulle synas och det blev även en kul effekt. Embossade julhälsningen med vitt.
~
~
Embossade även min stämpel med vitt. Snygg effekt mot det mörkt blåa papperet och tyllet.
~
~
Det var julkortet för den kommande veckan.
~
I morgon ska jag till Härnösand på scrapträff på vuxenskolan. Det är kl 11.30 - 16.30. Ganska så lagom - skönt att det inte börjar jättetidigt för då vett i katten om jag tar mej upp. Så nu ska jag se vad jag ska göra där nere. Kanske nästa julkort.
~
Kramis Clary
~

2 kommentarer:

  1. Så fint. Du är så duktig!
    Tack för idag. // Lotta

    SvaraRadera
  2. Verkligen snygga kort du göra. Tror inte jag skulle ha tålamod att färglägga så det blir sådär snyggt........

    SvaraRadera