10 januari 2010

Julkort hela året v 2 tillika bidrag till Månadsutmaningen

Nu har jag gjort årets andra julkort! Det är riktigt kul att inte känna pressen att måsta ha en massa kort klara på en gång. Nu kan jag söka inspiration lite här och där. Hitta skisser att gå efter, ett upplägg på ett färdigt kort eller en färgsättning jag tycker är fin och vill härma, "lifta" som det heter på scrapsppråk. Denna gång hittade jag en skiss hos "Månadsutmaningen" (länk till höger) som jag har vridit och vänt på och även en färgsättning i magnolias tidning som jag gillade skarpt. Jag mixade dessa tillsammans och fick ihop mitt julkort på bara en kväll faktiskt, annars brukar det ta flera kvällar att göra ett kort för mej!
~
Här kommer materiallistan:
~
Mönsterpapper:
Scrappers choice ”Pepperkakebaker”
Kaiser scrapbook ”photo friendly”
Graphic 45 “Christmas past frames”.
~
Stämplar:
Magnolias Tilda (ur julpaketet 2009)
You Do´s clerastamp “God jul”
Eget sigill från Inkywings
~
Övrigt:
Retroblommor, pinekvistar, blommor, rinestones, halvpärlor, band, öljett, lurvgarn,
Charms: hjärta, bjällra, hand made.
~
~
Stjärnorna är retroblomman som jag har vikt, klippt, chalkat och sticklessat till. Det blev en massa guld på detta kort. Helt olikt mej!
~
~
Det var en rolig vikning på detta kort. Den kommer jag att göra mera!
~
~
Kortet uppställt!
~
~
Min alldeles egna stämpel beställd hos Inkywings. Fin tycker jag!
~
~
Jag var ute en dag för tidigt med julkortet men bättre tidig än sen och jag kommer att jobba för fullt i veckan som kommer så jag lär inte ha så mycket tid över. Eller kanske jobbar inga sena kvällar utom en så kanske kanske...
~
Kramis Clary
~


1 kommentar:

  1. Hej,Clary!
    Fantastiskt fint julkort med härligt bruna nyanser.
    Tack för din medverkan hos oss!

    Månadens Utmaning

    SvaraRadera