04 november 2008

Specialgjorda askar till mina skisser.

I går kväll gjorde både mamma och jag askar till skisser som vi ska använda inom scrap och korttillverkning. Askarna är gjorda i 3 mm tjock kartong ca 11 * 11 cm och ihoplimmade med bokbinderiklister 1161. Jag har även klippt till papperen som jag ska klä dem med.


De ska bli så fina så. Hoppas att jag hinner klä dem i veckan innan nästa måndag för det är den sista bokbinderigången som vi ska vara med på. Jag hoppas på att hinnar göra lock till dem sista kurstillfället. Man måste mäta och klippa till locket när man har klätt asken för att papperet "bygger", vill inte ha locket för tight. Slutar alltså med bokbinderi efter sju terminer. Det har varit roligt och det har blivit en del fina böcker, askar och annat med för den delen.

I kväll har jag bara slappat i soffan. Jag har sovit till och från och även tittat på House. Han är helskön! Nu är det sovadags och hoppas att energin räcker till för lite pyssel i morgonkväll!

Jag skänker en tanke till Lena C Carlsson från Härnösands BK som förra veckan avled av sin cancer. Hon begravs i morgon och det är ett gäng gamla hundungdommar som var aktiva i distriktsstyrelsen på -90-talet som har samlat ihop en slant som vil skönker till cancerfonden. Vilken eldsjäl agilitySverige har mist!!!! Adjö!!!

Kramis Clary

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar