05 november 2008

Kvällens pyssel

Det blev några stämplade motiv uppmålade i kväll. En av dem kommer från hÄnglar och stÄnglar, en julig flicka som håller i ett hjärta på tråd, den andra är en igelkott från Pennyblack som ligger under blomsterparasollet och den är absolut inte julig. Jag har målat massor av stämplar med Twinklings akvarellfärger men i kväll ville det inte sig riktigt, får för mig att det är för att motivet är uppstämplat på albumblad. Tidigare har jag mest målat på akvarellpapper så det är skillnad. På albumbladen torkar färgen snabbare och det gör att det blir svårare att få fint än på akvarellpapper.

På söndag (farsdag) är det pysselträff hos high coast scrap i Örnsköldsvik. Jag och min mamma ska upp för att låta oss inspireras till julpysslet. Ska bli så trevligt. Kanske hinner man in till någon liten trevlig pysselbutik också. Ganska trevligt det med.

Nu är det sovadags (tyvärr) det är ju den här tiden som jag är som mest produktiv.
Clary

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar