30 november 2008

Dopkort

I går var familjen på dop. Björn Hugo Viking fick officiellt sitt namn. Han är en av mina barns kusiner. I torsdags kväll - natt pysslade jag ihop ett trappstegskort till honom. Det är mitt första och var riktigt roligt att göra. Tack Elisabeth för den inspirerande länken hos Inkywings. Elisabeth som har gjort korten på bloggen var med på pysselträffen i Härnösand förra helgen så då fick vi se korten "live". En annorlunda vikning verkligen.


Kortet är ihopviket med gem på för att lätt kunna stoppas in i sitt cellofankuvert.


Baksidan av trappstegskortet med mitt "bomärke" på.

Här är kortet utvecklat som det ska se ut. Bäbispojken är från Magnolia och stämpeln heter sittande Alvin. Kalendern är en stämpel från Inkido och jag har köpt den av Nettan på scrapbookning4you. Där har jag även köpt den bruna cardstocken och punchinellas och blomman och bladen och kakpapperet (bakom Alvin). Det mönstrade papperet kommer från det senaste månadspaketet från Skapa Hobby. Kram från oss och Till Hugo är utskrivet på min laser. Jag brukar skriva ut den texten jag vill ha på vanligt vitt papper så jag ser att storleken är rätt. Sedan skär jag ut den lilla bit färgat papper jag vill ha och fäster det med dubbelhäftande tape precis över utskriften på det vita papperet. Jag väljer "skriv ut" och ställer in "papperet" på kartong. Då blir det en fin utskrift på precis den bit jag behöver och jag slösar inte med en massa papper.


Dopdagen är markerade med Glaze på Inkidos kalender.


Denna kyrka har jag ritat själv på akvarellpapper. Den och Alvin är målad med Twinklings akvarellfärger. De finns att köpa här under färger och twinklings.

I går efter att vi var på dopen tog jag mig tid och städade mitt stora pysselbord så nu är det bara att köra igång med nya projekt!
Här sitter jag och pysslar för det mesta med allt mitt material i alla lådor runt omkring mig. Jag har utsikt på vårt fågelmatställe men för det mesta när jag pysslar så sover fåglarna. Skivan till mitt pysslebord är 3,14 meter lång och 1 meter djup, är väggfast och går efter hela kortsidan på rummet i vårt data/pysselrum. De vita lådhurtsarna som står på bordet är från Ikea och heter Axel. De är djupa och sväljer 12*12 + A4 på bredden. Helt enkelt suvuräna. Min dator, skrivare och Craft Robo står på ett annat bord bakom ryggen så att säga.
Japp nu har ni fått tjuvkikat in i mitt allra heligaste pysselrum!
Nu är det dags för lite pyssel till skolan.
Kramis

1 kommentar:

  1. Hej där syster, jag blir riktigt sugen att göra ett sånt kort till Jul nåt med snögubbar kanske. Det va ju jättefint, men jag har nog fel sorts papper hemma. Kul att se din pysselhörna.
    Kram Maggan

    SvaraRadera