07 december 2008

Pyssel på Dannero julmarknad

I dag har jag suttit tillsammans med Lotta och Anette från Studieförbundet Vuxenskolan på Julmarknaden på Dannero multiarena. Lotta från SV i H-sand hade tillverkat kit för tillverkning av julkort. Vi bjöd in marknadsbesökarna att sitta med oss och pyssla ihop sitt eget julkort för en billig slant. När vi inte hade "besökare" satt Lotta och jag och pysslade med våra egna saker. Lotta har köpt nya spännande pennor som beter sig lite likt penslar och när hon köpte dem fick hon en demonstration om hur man kan måla med dem. Jag och Lotta satt och försökte efterlikna dessa lite "slarvigt-snygga" bilder. Roligt var det.

Första försöket för mig. Just slarvigheten ger bilderna charm.


En hjärtlig ängel


När jag kom hem så ritade jag en kombinerad bild av de tre bilderna som jag försökte mig på tidigare i dag. Denna bild är ritade med Promarker Pennor.

Ganska så charmig blev den. Tack Lotta för inspirationen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar