19 november 2008

Farsdagskort och minnesbok

Här kommer det bilder på farsdagskortet som jag lovade. Det är ett mappkort, motivet är från hÄnglar och stÄnglar. Papperet kommer från Skapa Hobby i Stockholm där jag prenumererar på månadspaket. "TILL PAPPA" dekorationen är egenhändigt gjord i Word. Det lilla hjärtat är en stryknit som jag hittade när jag gick genom mina gömmor med pysselsaker. Jag hade tänkt göra fina T-shirts men inte blev det av. Den passade så bra på kortet. Pappa i vår familjen är en "svart" person. Med det menar jag att hans favvisfärg är svart, med svarta kläder och allt annat som man kan välja färg på. Alltid svart. Därför passade detta kort extra bra. Jag fick iden till detta kort i en blogg, kommer inte ihåg var just nu. Det kortet gick också i svart. JA tänkte jag då. En sån får det bli.

Det färdiga resultatet

Insidan med en fin grattistag.

Baksidan av kortet

Detaljbild

Själva mappdetaljen


Tänkte även visa en minnesbok som jag. Den är gjort från början totalt. Jag har kapat till pärmen och även kapat papperna inuti de är i svenska arkivpapper med vattenstämpel. När man går bokbinderi finns det bra material att köpa, men nu har jag efter sju terminer valt att sluta. Livet ändras och det är bara att hänga med. Åter till boken. Jag har klätt bokpärmarna med svart cardstock på in- och utsidan. På framsidan har jag gjort en spegel av vit och sedan röd cardstock. Jag har på denna spegel sytt fast ett smalt svart band och även satt ett bredare runt den. På baksidan har jag satt mitt bomärke med hjälp av en i Word utskriven dekoration med en magnoliaflicka stämplad på. Allt är sammanbundit av min fina Bind it all.

Här har vi den färdiga boken

Det påsydda bandet och bokstäver utstkurna med min Craft robo.

Insidan

Baksidan med bomärket på.


Närstudie av bomärket.

Sköt om er!

1 kommentar:

  1. Va duktig du är !! Stilrent va det. Ja skulle ju oxå vilja kunna göra mina anteckningsböcker själv ! Har ju visserligen några ena (ja inte gjorda själv )men fler sitter ju inte helt fel. Måste testa det någon gång.

    SvaraRadera