05 januari 2009

Ur arkivet - två prinsar

Här har det varit kallt ute i dag mellan -21 och -22 grader. Jag har eldat, fixat disk och tvätt och eldat lite till. Vid 18 tiden blev det iallafall tid till scrapping. I går (lördag) hittade en utmaning på Swe Scrapbooks blogg som jag antog. Bidraget skulle vara klart och inskickat i dag kl 21.00 och jag hann med tre minuters marginal. Jag var dock inte riktigt klar med journalingen och de sista dekorationerna så jag fortsatte med det och nu är LO klar och insatt i albumet. Jag kan inte visa min LO ännu eftersom det är Swe Scrapbookings regler, men den kommer. Det blev iallafall en dubbel LO med titeln Lord of the rings.

Nu tänkte jag dela med mig av två kort som jag gjort till två prinsar. Det första kortet är till en kompis son. Filip heter han och är född i slutet av mars. Det andra kortet är till mina barns yngsta kusin Hugo som är född i slutet av juni. Hugos dopkort finns redan på bloggen.

Inspiration till korten hittade jag på nätet, kommer dock inte ihåg var. Stämplarna på det ena kortet är två av Penny Blacks igelkottar. De är så fina tycker jag. Målade med Twinklings. En av Magnolias pojkar på den andra, fin även han. Papperna är brun och beige glitter cardstock och det mönstrade är CLOUD9DESIGN - Daisy Patch - Blue, Hannah´s Story. köpta på Colorama i Kramfors. Det är en riktig favorit - jag har köpt upp hela deras lager på just detta papper. Bokstäverna i rött och ljusblått är fonten Mister Earl och blomman är utskuren med min Craft Robo. Tagsen är utskrivet i Word, vet inte vilken font, de är fastsatta med en stjärnbrads eller organzaband. Prick- och hjärtabården är egenhändigt ritade. På Hugos kort finns även blomma och blad.


I morgon ska jag ta tag i en annan utmaning. Den finns hos Marits och scraphörnans blogg.

Kram och nattinatt på er!

1 kommentar:

  1. Vad roligt!
    Det ska bli spännande att se vad du gör efter min utmaning =)

    Kram Marit

    SvaraRadera