09 januari 2009

Bidrag till Marits och scraphörnans fredagsutmaning

Här kommer mitt bidrag till fredagsutmaningen hos Marits och scraphörnan. Det blev ett rosa mappkort med en grå tjej med blanka lackskor. Jag har verkligen suttit timma efter timma med detta kort. Det var så roligt att göra och idéerna sprutade.

Så här lät kriterierna:
Den här gången är det lite knöligare för er! Ni ska inte bara använda er av
skissen, utan den ska dessutom utföras monokromatiskt i valfri färg! Ni får använda er av svart eller vit fotomatta utöver de monokromatiska papperna och dekorationerna får avvika i färg. Monokromatiskt innebär att ni scrappar i en och samma färgskala på alla papper. Fotot ska vara svartvitt om ni väljer att göra en LO. Gör ni ett kort, ska motivet vara omålat eller målat i monokromatiskt grått.

Här kommer mitt kort!


Det blev en fin magnoliatjej ur julpaketet med lackskor och glitterkjol. Klänningen är dekorerad med stickles och skona är förvandlade till lackskor med glaze.


Framsidan av tagen att skiva grattishälsningen på och insidan på mappkortet. Här syns dekorationen av framsidan på mappkortet. Jag har sytt med varannan svart och guldknyppeltråd. Under tiden satte jag dit pärlor och trollsländor. Det finns även en rosa liten knapp för stängning av kortet.

Baksidan av tagen.
Mitt "bomärke"
Denna magnoliaflicka passar mig precis och hon passar även i den lilla oval som jag har skrivit ut i Word för just baksidor av mina kort.
Detaljbild
Här tittar "underkjolen" fram. Pärlflossen har jag sytt fast med sytråd, det tycker jag är det enklaste sättet att sätta fast detta vackra pärlhalsband. Punchinellan brukar jag sätta med glue dots. Denna gång blev det både det och knyppeltråden.

Här är stängningen på kortet. Guldfärgad knyppeltråd fastsatt med en brads på "locket". Pärlor på tråden sedan ett tomt parti på tråden för att det ska gå lätt att snurra den runt knappen som är fastsatt på underdelen av kortet. Sedan satte jag på flera små glaspärlor och så några EXTRA fina.

Här är materiallistan:
svart cardstock
rosa cardstock
Mönstrat papper:
Printmarketing Inc 12*12 Prima babygirl collektion delight
Karen Neuburger sorbet glitter pink florals 12*12
The paper company studio Rosé Impressions
Magnoliastämpel målad med MCP-teknik med polychromospennor
Pärlfloss rosa
Punchinellas vitt
Stängningen av pärlor
Knyppeltråd svart och guld.
Stickles glitterlim
Bokstäverna i Grattis är utskurna med min Craft robo.
Det var allt för i "dag". I morgon ska jag se om jag hittar någon annan utmaning att ta mig an.
Nattinatt

1 kommentar:

  1. Hej där

    Lägger ut bilden i bloggen i helgen.

    Kram

    SvaraRadera