20 januari 2011

Dopkort på beställning till ALVIN

Jag fick en beställning av ett dopkort av en kollega på mitt jobb. Det var till en kille som heter Alvin, det skulle gå i kamoflagefärger och det fick gärna vara en ATV, grävmaskin, älg eller björn på det. OK! UTMANING = KUL!
~
Själva "bäbisen" är en magnoliastämpel. ATVn och älgen hittade jag på nätet och skrev ut på det laserfotopapper som jag brukar måla mina stämplar på. Så var det bara att köra igång att måla.
~
~
Papperna som jag använt är mest cardstock i olika kamofärger men jag hittade även ett motivpapper med klockor på som jag tyckte passade in så bra.
~
På den lilla tagen har jag skrivit ut dopdatumet på OH-plast och formklippt. I de dubbla lagret har jag satt en öljett.
~
~
Det är en del detaljer med Glossy Accent på de målade motiven men även på blommorna och grenarna.
~
Under blomhögen skymtar en bit med guldfärgad tyll.
~
~
"På dopdagen" är monterad som en båge vilket jag tycker är en fin effekt.
~
Mistade rosor, utnypna blommor i gammalt bibelblad, pärlfloss, blompistiller, tyll, grön sträng, en <3 charm och en massa glossy accent!
~
~
Så kommer vi till insidan. Jag brukar inte dekorera vänstersidan men jag hittade en så fin dikt som jag tyckte passade och den fick pryda insidan. Bakom dikten gjorde jag en tag som beställaren fick skriva sin egna privata hälsning till den lille.
~
På högersidan skrev jag ut den "officiella-hälsningen" och monterade det direkt i kortet.
~
~
Snyggningälgen!
~
~
Visst var dikten fin???
~
~
Sist men inte minst mitt sigill!
~
Ha det gott!
Kramar Clary
~

3 kommentarer:

  1. Ett jättefint kort, du är så duktig Clary! Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Jätte fint! Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Lika fint som vanligt! Kram

    SvaraRadera