07 juli 2009

Beställningskort - Olivia 3 år

Jag gjorde ett beställningskort i slutet av juni eftersom det lilla födelsedagsbarnet fyllde år 1 juli. Beställningen löd - ett rosa och prinsessigt kort. Stämpeln "Faerie Song" finns hos Scraphuset, papperna är från Skapa hobby, dekorationerna är från diverse olika ställen. Jag målade flickan i rosa och orange och lade sedan på stickles på i matchande färger.
~
~
Olivia bokstäverna och även trean skar jag ut med min craft robo. Jag hittade en rund och trevlig stil med tjock nederdel som jag tyckte passar bra. Det rosa bandet runt motivet har jag satt fast på ett oval papper som är lika stort som stämpelbakgrunden. Jag häftade fast bandet lite veckat och monterade ihop papperna med lagom tjocka distanskuddar.
~
~
Jag har monterat ihop platta blommor med de vackra små rosorna, rosornas stjälkar som jag snurrat, lurvgarn och blad. Jag har även ritat på dem med glitterpenna.
~
~
Här nedan ser man att kortet har djup. Jag har monterat på olika tjocka distanskuddar. Även blommorna är monterade med höjd på pop up glue dots.
~
~
Här är insidan där beställaren får skriva sin egen personliga hälsning till det lilla födelsedagsbarnet.
~
~
Mitt bomärke och signum.
~

~
Nu har sommaren varit här ett tag, som tur är kommer det regn och både blommor, folk och fä är glada över det.
~
På pysselfronten är det spännande, om två dagar ska jag till MAGNOLIA i Borås och titta på deras butik LIVE. Det kommer att bli så spännande, häftigt och inspirerande!!!!!!!!!!!!!! Snart är jag där....
~
Kramis Clary

3 kommentarer:

  1. Kortet blev ju hur sött som helst, bokstäverna är ju jättefin ser liksom goa ut !! JO, ja hoppas ju att du hittar mycke bra på MAGNOLIA!!
    Kram Maggan

    SvaraRadera
  2. Vilka fina kort!
    Det var en viss Fia som tipsade mig om din blogg;-)

    SvaraRadera
  3. Hittade in på din sida och det är jag glad för. Vilka fina kort du gör :-) Kommer garanterat att surfa runt mera här för att få inspiration :-)
    /Jenny

    http://jennys-papperspyssel.blogspot.com/

    SvaraRadera