25 juli 2009

Min Selma fyller 7 år.

Min yngsta dotter Selma fyllde 7 år i dag! Det är en stor dag som firades med presenter, tårta och ett fint kort. Selma är en riktig katt-tjej och katter tycker om henne. Därför passade magnolias flicka med kattunge extra bra till henne. Jag ville göra ett kort som gick i rosa och hittade ett av mina måndaspaket som passade. Det var rosa, vitt, grått med bruna detaljer, perfekta Selma-färger. Varje katt måste ha ett garnnystan, jag tillverkade ett av matchande knyppelgarn i lin, jag limmade på det så att det håller sig nystat. I magnolias butik i Borås såg jag ett kort med en scalloped cirkel med just denna stämpel och tyckte det var så fint så jag gav i uppdrag till Robin (Craft ROBOn) att göra en sådan form med en tom cirkel i mitten. I cirkeln fäste jag först vitt tyll, (Selma älskar vitt) och under det ett papper med färdigutskurna cirklar och hjärtan. Jag satte även dit en spets i vitt under scallopeda cirkeln så det ser ut som flickan både sitte i den och på spetsen. Jag dekorerade med olika blommor och blad, de blommor med bokstäver på är nupna ur en sida ur en trasig bok. Charmigt tycker jag, vad tycker du? SELMA bokstäverna har jag vevat fram på en pysselkompis "gröna groda". Jag gillar fonten skarpt. Måste veva mera nästa gång vi ses. Jag har dekorerat med glitterlim "frosted lace", vit och glitter-penna, Creamy Brown CHALK dyna, Rhinestones silver, organza band i vitt och mera tyll. Nystanet till katten har tagit en liten spännande väg innan den kom fram till sin plats bredvid Selma och kissen. Det har hoppat hit och dit bland bokstäverna och lämnat en lång svans efter sig. Tagen är utnupen med min QK tång i samma papper som cirkeln.
~
~
Garnets väg till sitt mål.
~
~
Blommor, rosor och blad i en liten hög. Jag har även klippt till det tyllspill som blev till dubbel-bladform, vikt det dubbelt och sedan satt lim på vecket för att föra in det mellan blommornas blad. Söt liten detalj tycket jag.
~
~
Grattis är samma papper som cirkeln och tagen.
~
~
Här är baksidan. Först tänkte jag att det kunde sitta två tjejer på framsida så jag målade två med samma färger men jag kom fram till att en var bäst så denna fina tjej blev över. Jag tog henne som bomärke på baksidan i stället just för att hon hade rätt färger. Hon passade bra där på en bit spets.
~
~
Nattis med er! Stor kram från en som MÅSTE städa sitt pysselbord innan det går att gör något som helst skapande på det. Jösses vad grejjer det är framme!
~
Clary

2 kommentarer:

  1. Kortet är ju såååååå sööööttttt du är sååååå duktig. Kram från din syster som verkligen gillar dina alster !!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Hallå! Vad har hänt? Länge sedan du visa något nytt här. // Kram Lotta Härnösand

    SvaraRadera