28 mars 2009

Körkort!

Fem dagar efter sin 18 års dag tog André (som fick 18 års kortet nedan) körkort! Eftersom både mamma och pappa är bilskollärare så RÄKNADE jag med att André skulle få sitt efterlängtade kort på den aktuella uppkörningsdagen. Därför började jag med kortet redan måndagen före onsdagens uppkörning så det var i princip klart när onsdagen kom och André fick sitt körkort.
De mönstrade papperna är från Kaiser. Stämpeln nedan hittade jag hos Nettan på pysselträffen i Ö-vik. Den är stor ca 13 cm bred. Jag vet inte direkt vad det är för bilmärke men jag tror att det är typ en T-ford.

Jag har nypit ut retroblommor som jag har stämplat med brun distress sedan med embossingdyna och så embossade jag med vitt pulver med silver i. Blomman är lager på lager med lite lurvigt garn, en hattnål med pärlor på, lite vitt punchinella, en hand charm och en knapp. Bladen heter "fern" och på dem är det minsta retroblomman med lite brun chalk på.


Datorutskriven text tycker jag om, det är lätt att få en passande font och lagomt stort. Det snygga bandet med svirls på är från Pagoni.


Retroblomman är verkligen dekorativ. Jag hade en liten spetsbit liggande som jag satte under på hörnet.


Mitt bomärke

Nu är det helg! Det är så välbehövligt. Jag och tjejerna är inte pigga så vi behöver kunna ta det lungt.
Jag ska se om jag kan lägga ut dopkortet som jag har gjort på beställning lite senare i dag. Sedan har jag ännu ett beställningskort att ta tag i.
Helgkramar på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar