29 mars 2009

Dopkort på beställning

Jag fick en beställning av en granne till min mamma på ett dopkort till en av hennes barnbarn. Det var till en pojke som heter Anton och han döptes i dag. Jag frågade om vad det skulle stå på kortet och vilka färger det skull vara. Här är resultatet. Kan tillägga att beställaren var mycket nöjd.
-
Stämpelpojken är en magnolia, så också stocken som han sitter på. Det blå möntrade papperet är Maja designs snygga och så är det blå cardstock! Har nupit ut retro-blommor i det mönstrade papperet. De två olika tagsen är även dem utnupna men med en QK die. Har använt band, spets, pärlor, knapp, pärlfloss, chalk och guldfärgad knyppeltråd. Texten utom Anton är utskriven i brunt med min laserskrivare.

På tagsen har jag skrivit ut dopdatumet. Jag tyckte mycket om att det gick att trä upp tagsen på pärlflossen. Ändarna på pärlflossen gömdes under blomman.


Jag stämplade på några av retroblommorna med distressdynorna old paper och walnut stain, sedan har jag embossat med vitt pulver med silverglitter. Mittenrosen är även den embossad med vitt och silver. Har satt lite lurvigt garn mellan två lager av blommor. Den gröna lilla snurren är stjälken på rosen som jag har knipsat av och snurrat runt ett tunt föremål.


Tagsen med bokstäverna trädde jag upp på ett tunt band innan jag satte fast dem med glue dots. Efter fastsättningen sydde jag med guldtråd och pärlor på bandet med namnet. Utskriften av den bruna texten blev mycket bra. Härlig font.

Insidan även den är prydd med Majadesign papper och blå cardstock. Tagsen har fått två olika fonter på utskriften, lite spets, band, pärlfloss och en magnoliakanin.


S:et är snyggt med sina swirls.


Nedan syns mappkonstruktionen.


Mitt bomärke med lite lurvigt garn och scrap papper.

Nu är det bara fem dagar kvar till Syfestivalen. Oooooiiiiiii så skojigt.
-
Kramis på er

2 kommentarer:

  1. Hej syster nu har jag gjort ett minialbum, det va jättekul. Kolla min blogg jag har bilder där på den. Philip tycker oxå att du gör fina grejer, han sa "det märks att ni är släkt".

    SvaraRadera