26 mars 2009

Ett 18 års kort

På fredagen den trettonde mars fyllde min brors mellanson 18 år. Jag gjorde ett mappkort till honom men en peng i som present. Det gick i grönt och brunt, lite ruffare färger till en man. Jag har nog inte gjort något som har tagit längre tid och jag är mycket nöjd med kortet.

Nedan syns det att jag gjorde ett specialmappkort, det var mapp även på undersidan. Det var bara att göra dragspel även dit och kapa dessa med 45 gradiga vinklar i hörnen.


Under fötterna på den tuffa grabben satte jag lite blomfluff som är grönt, lite glitterlim plus lite pyttesmå glaskulor som en skojig effekt.

Pärlflossen sydde jag fast genom två lager papper. När flossen går "under" bokstaven så fäster jag med ett stygn flossen nära bokstaven, klipper av flossen och börjar om på andra sidan bokstaven. Punchinellan fäster jag med stora gluedots under papperet.

Det passade även med blommor på detta manliga kort, bara men väljer "rätt" färg på dem. Mittenpricken är en enkel glitterlimplutt.


Här är insidan på kortet, "presenten" sticker upp
På baksidan satte jag som alltid mitt bomärke, färglagt i lämpliga färger, kombinerat med lite spillpapper, garn och punchinella.

GRATTIS IGEN ANDRÉ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar