29 december 2009

Gott nytt år 2010

Nu är det verkligen dags att visa nyårskortet jag har gjort innan det är för sent! Nettan har en utmaning på sin blogg om att göra ett nyårskort utan grönt och rött. Jag har skrivit om det förut och visat någon bild men här kommer hela kortet.
~
Mitt kort går i blått, silver och brunt lager på lager. Har använt tre stycken stämplar på framsidan. En med Gott nytt år, Magnolian och magnolias banderoll i hörnet. Stämplarna är målade med faber castells polycromos. Jag har sytt en hel del med silverfärgad knyppeltråd. Är mycket förtjust i den kvalitén - finns i både silver och guld.
~
~
De silverfärgade blommorna var vita innan jag sprayade dem med memories mist. Sedan är det en pärlhatt och brads i mitten av varje blomma. Kvistarna är småa bitar av pinekvisten.
~
~
Jag stansade ut årtalet och satte små små distanskuddar på siffrorna för att kunna sätta fast dem på banderollen. Även banderollen sitter med distanskuddar.
~
~
Älskar öljetter. De är mycket medgörliga och trevliga och blir en fin effekt tycker jag. Jag tog hål i tagen och även en liten plastsnöflinga. Genom båda hålen trädde jag två vita lurvtrådar och sedan öljetten efter allt detta. Den slöt till snällt och fint om alltihopa. Genom hålet på öljetten fäste jag även ett prickigt band. Tycker om när det är mycket olika material på varandra.
~
Gott nytt år är embossat. När jag skulle göra det hittade jag inte någon färg jag tyckte passade bra så jag blandade blått, vitt och silver tills jag blev nöjd. Tittar man noga så ser man att det är olika färger på bokstäverna.
~
~
Embossade stjärnor med samma pulverblandning som ovan. Sedan stämplade jag med en av magnolias swirls tillsammans med en watermark stämpeldyna för att få lite liv i det bruna papperet på insidan kortet. En rolig effekt som var himla lätt att göra. Gott nytt år här är en stämpel där det vita är embossat och texten är tomma partier. gjorde även samma grej med öljetten här, satte även till lite tyll och det gick bara fint det med.
~
~
Mitt sigill som jag skriver ut direkt från datorn på ett fint papper och sedan skär ut. Detta sigill har jag monterat tillsammans med lite spillbitar från korttilverkningen.
~
~
GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA GOÁ MÄNNISKOR!
~
Kram Clary

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt nyårskort med mycket glitter och glamour, precis så som det ska vara. ;)

    Gott nytt år!
    Kram
    /Evelina

    SvaraRadera