17 februari 2009

Bilder från Prova på-kvällen i Kramfors

Jag tänkte visa bilder från vår prova på-kväll via vuxenskolan här i Kramfors. Det var fem mycket intresserade tjejer som kom och lyssnade på info om scrapbooking och korttillverkning och tittade på några demonstrationer. Med i deltagaravgiften var också ett prova på - kit som innehöll sex olika papper, svart penna, blommor, brads, band, pappershjärtan, klister och chestnut roan Chalk dyna. Av det kittet fanns ett alla hjärtans dagskort och en LO som inspiration för att se vad man kan "få till" av kittet.


Efter att den första modiga deltagaren kom igång med att skära i sina papper så blev det en härlig skaparverkstad. Här myntades två uttryck som jag skrattar åt fortfarande.

- Jag kan scrappa, jag är inte rädd! Det krävs en hel del mod innan man vågra skära i sitt första ark papper. Jessica i blått och rött nedan, peppar sig själv.

- Sota kanterna. Det tycker jag var ett bra svenska uttryck för att chalka kanterna på sitt kort eller LO. Jag vet dock inte vem som sa det först men det "köptes" av alla.

Här är några av mina alster som jag hade som utställning för mina deltagare. Tyvärr så har jag inte så mycket i kortväg kvar eftersom man ger bort den, det är ju därför man skapar sina kort. Egentligen skulle man göra två av varje kort man gör så har man ett exempel kvar!

Jag har frågat mina deltagare på scrapkvällen om lov att visa korten från kvällen på nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar