17 februari 2009

ATC kort och lördagens scrapträff i Härnösand

I lördags var det dags för februaris månadsträff på Vuxenskolan i Härnösand. Vi hade fått ett uppdrag till denna träff och det var att göra ett ATC - kort. ATC - kort är samlarbilder på scrappers vis. Temat skulle vara kärlek eftersom det var på Alla hjärtans dag träffen skulle äga rum. Jag tror att jag gjorde dryga tio kort innan jag bestämde mig för vilka jag skulle ta med mig. Det blev en serie om fyra bilder och de innehåller samma ord.


Jag har "målat" med stämplar och stämplat med grind teknik. Det går åt ganska så många postitlappar för detta. Men skojigt var det. Motiven har jag färglagt med glaze-pennor i olika kulörer av rosa - rött och glitter förstås.
Kortet nedan är nummer 1 av 4 och det bytte jag bort, för det är just byta man ska göra med dessa kort. Och det blev Lovis (min stora dotter) som fick det. Så det håller sig inom familjen!

Här är kortet som jag fick. Det är Elisabeth som har gjort detta snygga. Hennes adress är www.elwa.se/galleri

Vi fick även en bra demonstration avHelene hur man använder Faber castells Polychromos pennor tillsammans med förtunning för att färglägga sina motiv. Roligt var det!
Nästa träff i Härnösand är den 15 mars men då är jag i Ö-vik på storträffen där istället!
KRAMIS

1 kommentar:

  1. Synd att du/ni inte kommer... Men kanske gången därpå?
    Länken till mig stämmer inte. Den ska vara:
    www.elwa.se/galleri! Nu står det blogger.com före...
    Shop ´til you drop på storträffen!

    SvaraRadera