09 maj 2009

Mammas sjuttioårskort

Min mamma har fyllt år. Hon fyllde 70 år. Som present fick hon en tatuering (ja en riktig) som hon har pratat om i några år. Det blev en citronfjäril på en gren som sitter på hennes högra arm. Här är kortet som hon fick. Det är Maja designs ljuvliga papper som går i lila och lila/grönt och så enfärgad cardstock. Stämpeln är magnolias, den lilla fjärilen är en font som heter butterflies utskriven på lila cardstock. Siffrorna är utskrurna med min Craft Robo, en härlig font var det.

-
På nollan lindade jag lite lila knyppeltråd och satte fast charmsen som det står "made with love" på. Kanterna är chalkade med både rosa och lila.
-
-
På två "färdiga" men "uppblingade" blommor har jag satt fast tre små fina rosor som jag först chalkade med lite lila och sedan embossade med klar EP. Jag har lagt till lite lurvgarn, pärlfloss och blad.
-
-
Sidoblick på kortet.
-
-
Detaljbild över stängningen.
-
-
Så här blev baksidan med mitt bomärke med lite lurvgarn, punchinella och spillbitar
-.
-
Så här ser det öppna kortet ut och i facket ligger en tag med text på.
-
-
All text är utskriven på min laserskrivare direkt på det möstrade papperet. En passande font var det. Lite rolig om jag får säga det själv.
-
-
Mer text i samma font och så några flera fjärilar också utskivna i brunt.
-
-
Nattis på er alla pysslingar!


1 kommentar:

  1. Jätte fint kort, Som alltid. Ha det bra så ses vi. Hälsningar Lotta// Härnösand

    SvaraRadera