07 september 2009

Kort på beställning

Jon har en kollega på sitt arbete som fyllde jämt i augusti. Arbetslaget beställde ett grattiskort från mej. Presenten var presentkort så då kom jag på idéen med ett mappkort att stoppa dem i. Önskemålet var att kortet skulle gå i höstfärger.
~
~
Jag valde ut ett av mina månadspaket från Skapa Hobby med lite "murriga" färger i. Det möstrade papperet kommer från Prima Marketing Inc - Urban Cosmos "Ethnic" och så var det grön, brun och röd CS i matchande nyanser.
~
~
Grattiset är utskrivet på datorn och monterat i en båge över blomman. Blomman med text på är utnupen ur en bok med en av retroblommorna. Alla blommorna har fått lite chalk "Chestnut roan" på sig. Alla blommor och blad har fått sig en omgång av glitterpennan jag är så förtjust i och några "regndroppar". Ur blomman sticker det ut brunt tunt tyll, lurvgarn och även brunt pärlfloss.
~
~
Tilda har jag även stämplat på en postitlapp, klippt ut och sedan satt fast på denna Tilda. Sedan har jag dragit med en chalkdyna ut ifrån Tilda för att få den bruna ramen. Det blev automatiskt en vit ram runt hela tjejen, effektfullt tycker jag. Ramen i rött bakom är utskuren med min fina Craft robo, chalkad och dekorerad med halvpärlor i koppar (tror jag).
~
~
Här ser man de olika nivåerna som mappkortet har. Tilda och tagsen till exempel är moterade med distanskuddar.
~
~
Här är insidan på mappkortet. Tagen är dubbel så att man kan stoppa in presentkorten inuti den. Craft robon har fått jobba mera. Den har skurit ut GERD 50. Bokstäverna är dekorerade med grön chalk och vit penna.
~
~
På den här sidan fick Gerds kollegor skriva alla sina namn själva.
~
~
Mitt bomärke i matchande färger även detta med brunt runt sig.
~
Pyssla vidare!
~
Kramis Clary

5 kommentarer:

  1. Hej hopp
    Som vanligt superfina (och så genomarbetade) kort. Hoppas du har anmält dig till stora pysselträffen i oktober här i Ö-vik. Övernattningserbjudande finns ( =gratis, så att du kan handla mer ;)....)
    kram Monica

    SvaraRadera
  2. Jätte fin blomma. har du gjort den själv?
    ha det bar så ses vi. // Lotta

    SvaraRadera
  3. Blomman har jag monterat ihop den av en ros, en utstansad retroblomma som jag chalkat och en färdig blomma även den chalkad. Allt har fått en släng av glitterpennan jag har och så några daggdroppar (glossy accent). Och även lite tyll och lurvgarn. Jag tror det var "allt".

    SvaraRadera
  4. Hej på dig.

    Jisses jag var uttråkad och trillar runt på en massa nya bloggar. Tror jag inte varit hos dig förr och då kom jag på att du kanske vill vara med på min bloggrunda. Varje vecka fär jag frågor om jag vet vilket blogg en person har. Så det är bra om man lägger till sig så slipper de fråga. Du är så välkommen till:
    http://minbloggrunda.blogspot.com/

    SvaraRadera
  5. Här har jag aldrig varit förut, men du har massor med fina kort att inspireras av!! Då fina kort du gjort :)

    SvaraRadera