23 augusti 2009

Min Lovis fyller 9 år

Min stora tjej Lovis fyllde 9 år den 16 augusti och det firades med presenter och ett fint kort. Senare på kvällen kom släkten och grattade. Lovis är en hundtjej som faktiskt, trots ringa ålder, har haft egen hund i två år. Hon tränar och tävlar agility med sin Lisa som är en papillon. Hon är dessutom väldigt duktig på det!
-
Jag skulle ha köpt magnolias Tilda med valp när jag var till dom i Borås men den fanns inte hemma då, så då skickade jag efter den i stället. Den passar perfekt till ett kort till en hundtjej som Lovis.
-
-
Papperna som jag använt är Romance -Tainted Love och Love Potion från American Craft tillsammans med rosa cardstock som jag har stämplat på. I Love Potion har min Craft robo skurit ut en cirkel med scaloppkanter som jag har satt som ram på fjärilsbakgrunden från magnolia. Med på kortet finns även en pall och en skylt från magnolia. På skylten har jag skrivit Grattis Lovis 9 år.
-
Rosetten uppe till höger är av tyll. Jag knöt bandet med hjärtan på om tyllet för att det ska hålla ihop till en rosett och limmade dit ett hjärta i kartong.
-
Spetsen var vit från början men jag stoppade den i en papperskasse och sprayade med mist på den så det blev röd.
- -
Lovis favoritfärg har varit blå ända sedan hon började prata. Men i sommar har hon bytt, nu ska det vara rött och rosa. Hon sa till mej "Om du ska göra nåt kort till mej så vill jag inte ha blått jag vill ha rött eller rosa". Så då blev det både och.
-
-
På den rosa blomman har jag satt droppar med Glossy lack så det ser ut som regndroppar. Rosen är embossad med vit och silver, det är även retroblomman därunder. Den är även stämplad med en magnolia swirls stämpel i någon brun nyans. Den gröna strängen som blir över från rosen har jag snurrar runt en smal nål och sedan fäst i blomman.
-
-
Magnolias skylt från kollektionen med alla djuren. Den passar perfekt att skriva på.
-
-
På insidan har jag skurit ut det som blev över från ramen på utsidan och gjort en ram av det. Jag nöp ut tags med min QK-tång och även bokstäverna till GRATTIS och fäste dom på ett band. Blommorna till vänster dekorerade jag med silverfärgat glitterlim.
-
-
Baksidan blev en hel flicka på detta kortet med. Cirkeln är det som blev kvar från mitten på ramen från framsidan. Spetsen är sprayfärgad även den.
-
GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN LOVIS!
-
Ha en fin söndag! Solen SKINER! Jippi!
-
Kram Clary
-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar